Wymiana młodzieży
Polsko-Hiszpańska Szkolna Wymiana Młodzieży
- 18-22 marca 2024 roku — Madryt
- 14-18 czerwca 2022 roku — Malaga
Polsko-Niemiecka Szkolna Wymiana Młodzieży
- Historia wymiany polsko-niemieckiej
- 28 lutego – 6 marca 2020 roku — Augsburg
- 16-22 marca 2019 roku — Radom
- 15-23 lutego 2019 roku — Augsburg
- 13-19 maja 2017 roku — Radom
- 1-7 kwietnia 2017 roku — Augsburg
- 16-23 czerwca 2016 roku — Radom
- 20-26 czerwca 2015 roku — Radom — 15 lat wymiany polsko-niemieckiej
- 20-28 lutego 2015 roku — Augsburg
- 7-13 kwietnia 2013 roku — Radom
- 29 kwietnia – 8 maja 2012 roku — Augsburg
- 26 czerwca – 4 lipca 2010 roku — Augsburg
- 29 maja – 4 czerwca 2010 roku — Radom
- 29 września – 3 października 2009 roku — Radom
- 19-25 czerwca 2009 roku — Augsburg
- 24-26 kwietnia 2009 roku — Radom — Goście z Gymnasium Maria Stern w Augsburgu
- 26 września – 3 października 2008 roku — Radom
- 11-22 kwietnia 2008 roku — Augsburg
- 1-10 październik 2007 roku — Radom
- 1-8 październik 2006 roku — Radom
- 1-8 lipca 2006 roku — Augsburg
- 8-15 października 2005 roku — Radom
- 25 czerwca – 3 lipca 2005 roku — Augsburg
- 5-19 marca 2005 roku — Tandemowy Kurs Języka Niemieckiego
- 11-17 lutego 2005 roku — Seminarium Młodych Dziennikarzy
- 22-30 sierpnia 2004 roku — Bańska Wyżna
- 19-28 marca 2003 roku — Oberstdorf
- 20-26 września 2003 roku — Radom
- 28 września – 5 października 2002 roku — Radom
- wrzesień 1999 roku — Radom
Polsko-Węgierska Szkolna Wymiana Młodzieży
- 28 września – 4 października 2013 – Radom
- 5-12 czerwca 2013 – Gyula
- 17-23 października 2012 – Radom
- 29 września – 6 października 2011 – Gyula
- 4-11 czerwca 2011 – Gyula
- 2-9 października 2010 roku – Radom
- 15-21 maja 2010 roku – Gyula
- 2-9 czerwca 2009 roku – Gyula
- 18-25 października 2008 roku – Radom
- 19-23 maja 2008 – Radom.
Polsko-Angielska Szkolna Wymiana Młodzieży
- 2-7 czerwca 2012 — Radom
- 15-21 października 2011 — Bexhill-on-Sea
- 25-30 maja 2009 roku — Radom
- 9-14 października 2008 roku — Bexhill-on-Sea
- 26-30 maja 2008 roku — Radom.
Polsko-Portugalska Szkolna Wymiana Młodzieży
- gazetka internetowa dotycząca Polsko-Portugalskiej Wymiany Młodzieży wykonana przez uczniów.
- 27 czerwca – 11 lipca 2003 roku — Azory
- 31 maja – 14 czerwca 2003 roku — Radom
- 15 czerwca 2002 roku — informacje o projekcie
Polsko-Francuska Szkolna Wymiana Młodzieży
13-18 maja 2002 roku
Wizyta przygotowawcza w Paryżu do współuczestnictwa w programie Socrates-Comenius realizowanym przez 4 kraje: Francja, Włochy, Grecja, Hiszpania
Wyżej wymienione kraje realizują program „Naukowa spuścizna europejska” w ramach projektu Socrates. Katolickie Liceum w Radomiu zostało zaproszone do współpracy w wyżej wymienionym projekcie. Będziemy piątym krajem kooperującym, który wniesie do projektu nowe treści związane z osiągnięciami Kopernika w dziedzinie astronomii i medycyny. Przewidziani do realizowania programu są nauczyciele matematyki i fizyki, ale rozległość tematyki pozwala włączyć się do współpracy nauczycielom innych przedmiotów np. biologii, historii, geografii i chemii.
Główny koordynator programu: Gimnazjum w Montlucon (Francja) zorganizował tę wizytę aby zapoznać nas z dorobkiem uczniów zaangażowanych w projekt, aby pokazać nam sposoby pracy z uczniami i możliwości aktywizowania uczniów do pracy dodatkowej. Do Montlucon zaproszeni zostali również przedstawiciele instytucji będącej odpowiednikiem naszego kuratorium, którzy odpowiadają za współpracę z zagranicą i z Agencją Narodową Francji. Obecni byli też przedstawiciele władz miasta Montlucon.
Gimnazjum Montlucon w oparciu o dokumentację ilustrującą dokonania uczniów w ramach realizowanego projektu uzyskało zgodę na współpracę oraz ofertę pomocy w dalszych poszukiwaniach ze strony Muzeum Luwru, Biblioteki Narodowej w Paryżu i Muzeum Sztuk i Zawodów w Paryżu. Ta oferta dotyczy wszystkich szkół kooperujących w projekcie Socrates-Comenius. Wstępem do tej współpracy była wizyta w wyżej wymienionych instytucjach. W Bibliotece Narodowej udostępniono nam wystawę starodruków (białych kruków), m.in. z dziedziny astronomii, która będzie przedmiotem badań naszych uczniów.
W Luwrze i Muzeum Sztuk i Zawodów przygotowano dla nas specjalne „lekcje”, w ramach których dowiedzieliśmy się jak starożytni Egipcjanie zapisywali cyfry oraz wykonywali działania matematyczne. Podobne operacje wykonywaliśmy potem sami. Następnie oglądaliśmy oryginalne zapisy egipskie w salach wystawowych jak również pierwsze mapy nieba i próby tworzenia gwiazdozbiorów. W Muzeum Sztuk i Zawodów oglądaliśmy pierwsze urządzenia i maszyny pomagające człowiekowi liczyć, tworzyć lub przetwarzać. Jako przyszły partner w projekcie mamy możliwość korzystania za ich zgodą ze zbiorów tych instytucji.
Korzystając z pobytu w Paryżu organizatorzy zapewnili nam zwiedzanie miasta np. Conciergerie, katakumby paryskie, Sainte Chappelle, katedra Notre Dame, Łuk Triumfalny, Pola Elizejskie, Pola Marsowe i Wieża Eiffla oraz przejażdżkę statkiem po Sekwanie.
Wizytę przygotowano niezwykle starannie i bogato, program był interesujący i urozmaicony, tematycznie związany z projektami realizowanymi przez każdą ze szkół. Atmosfera była bardzo serdeczna i przyjacielska, a gospodarze bardzo gościnni.
W roku szkolnym 2002/2003 rozpoczną się prace uczniów pod kontrolą nauczycieli wprowadzające do tematu „Mikołaj Kopernik — jego życie i dzieło”. Współpraca partnerska w ramach projektów europejskich nastąpi w roku szkolnym 2003/2004.
20 czerwca 2002 roku
Elżbieta Halam i Katarzyna Kosmal
Oglądamy starodruki (białe kruki) w Bibliotece Narodowej w Paryżu
Wieża Eiffla
Muzeum Luwr
Polsko-Włoska Szkolna Wymiana Młodzieży
Radom – Cava de’ Tirreni
październik 2000 – kwiecień 2001
W roku szkolnym 2000/2001 miała miejsce wymiana kulturalna miedzy KLO w Radomiu, a szkołą włoską Tecnico Commerciale z Cava dei Tirreni, w której było zaangażowanych 15 uczniów po stronie polskiej i 15 po stronie włoskiej.
Wymiana miała na celu poznanie się wzajemne młodzieży (w myśl hasła „Europa bez granic”), poznanie kultury i obyczajów obydwu krajów, a dokładniej walorów przyrodniczych, geograficznych, historycznych i gastronomicznych regionów, w których znajduję się obydwie szkoły (Mazowsze i Campania). Ponieważ wymiana odbywała się w języku francuskim, został tez osiągnięty drugi, bardzo ważny cel – praktyczne wykorzystanie wiadomości i umiejętności językowych wyniesionych ze szkoły, pogłębienie ich i rozszerzenie, a także pełniejsze zrozumienie sensowności uczenia się języków obcych, będących narzędziem niezbędnym do porozumiewania się w Europie i tak potrzebnym, aby czuć się w pełni jej obywatelem.
Dodatkowym efektem były też nawiązane przyjaźnie i trwające po dziś dzień korespondencje.